Εκτύπωση
Κατηγορία: ΑΡΘΡΑ
Εμφανίσεις: 559

Πως μπορείτε να καταλάβετε απλά και εμπειρικά ότι το αυτοκίνητό σας έχει βλάβη δίχως απαραίτητα να έχετε γνώσεις μηχανικού;

Αν κάτι πάει στραβά με το αυτοκίνητό σας, τότε το πρώτο πράγμα που είναι απαραίτητο είναι να έχετε αντιληφθεί τι δεν πάει καλά!

Για παράδειγμα οι προειδοποιητικές ενδείξεις που υπάρχουν στον πίνακα οργάνων είναι από τα βασικότερα σημεία που πρέπει να γνωρίζετε- δεν χάνετε και τίποτα αν ανοίξετε το ντουλαπάκι του συνοδηγού και να ρίξετε μια ματιά στο σχετικό εγχειρίδιο.

Χρίζουν ιδιαίτερης μέριμνας μιας και είναι το μοναδικό στοιχείο του αυτοκινήτου που έρχεται σε επαφή με το οδόστρωμα.

Από τα βασικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε είναι να ελέγχετε μια φορά το μήνα την σωστή πίεση τους που διασφαλίζει σωστό κράτημα και λιγότερο φθορά. Επίσης, όταν φτάσει η ώρα της αντικατάστασης (3-4 χρόνια ή 40.000-50.000 χλμ.) μην τσιγκουνευτείτε και αποφύγετε τις πολύ φτηνές επιλογές. 

Α, και ρίχνετε καμιά ματιά και στην ρεζέρβα αν έχει αέρα, διότι όταν κλατάρει κάποιο λάστιχο τι θα κάνετε;

Ότι και αν είναι αυτό το υγρό (νερό, λάδι κ.α.) μπορεί να αποδειχθεί ζωτικής σημασίας για την απόδοση και την αξιοπιστία του αυτοκινήτου αφού μπορεί να προέρχεται από το κάρτερ του κινητήρα, από το ψυγείο, από τα φρένα, από την μετάδοση (κιβώτιο), από το τιμόνι (κρεμαγέρα), από σπασμένο αμορτισέρ (ανάρτηση) ή οποιαδήποτε άλλη διαρροή.

Για να είστε σίγουροι πως πρόκειται για διαρροή από το δικό σας αυτοκίνητο, παρκάρετε ξανά στο ίδιο σημείο και ελέγξτε την επόμενη μέρα για κηλίδες.

Στα παλιά αυτοκίνητα μπορεί να έχει απορρυθμιστεί το αβάνς, ενώ όταν δεν λειτουργεί κάποιο μπουζί πέφτει η απόδοση του μοτέρ και η άκαυστη βενζίνη μπορεί να δώσει και ένα εντυπωσιακό backfire (στα σπορ).  Από εκεί και πέρα κάθε θόρυβος που έρχεται μέσα από το μοτέρ δεν θα είναι κάτι καλό…

Στα παλιά οχήματα τσεκάρετε τις φούσκες στα «μπαλάκια» (τα ακρόμπαρα της κρεμαγέρας) μήπως έχουν χάσει λίπανση, αλλιώς θα το καταλάβετε όταν στρίβετε από το μέταλλο που θα τρίβετε.

Ε, αυτός είναι ο συμπλέκτης του αυτοκινήτου που έχει φθαρεί (λόγω χρήσης π.χ. μετά τις 100.000 χλμ. ή επειδή… του αλλάξατε τα φώτα) και αρχίζει να γλιστρά (ή να πατινάρει όπως συνηθίζεται να λέμε) πάνω στο πλατό.

Οδηγείστε απαλά και προσεκτικά με το αριστερό πεντάλ και επισκεφτείτε το νωρίτερο το συνεργείο.

Αν στην καμπίνα σας μυρίζει καύσιμο ή καυσαέριο θα πρέπει να δώσετε άμεση προσοχή για να αποφύγετε επικίνδυνες καταστάσεις.

Πηγή: caroto.gr